نفس مامان محمد منصورنفس مامان محمد منصور، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 23 روز سن داره

تقدیم به دومین ستاره درخشان زندگی ما

ماه رجب و دعای عزیز جون برا نی نی گل در شب آرزوها

1391/3/8 0:19
958 بازدید
اشتراک گذاری

حلول ماه مبارک رجب، مبارک باد.

 

 امسال  ٣ خرداد  مصادف با شروع ماه مبارک رجب    

بود و ما از خدا خواستیم تا تو به سلامت دنیا بیایی،

چون خدا فرموده :

هر که در این ماه مرا بخواند ، اجابتش کنم و هر

که حاجت آورَد ، عطایش کنم .

 

من نذر کرده بودم برای سلامتیت تو ماه رجب به

زیارت قدمگاه حضرت خضر نبی (ع) که در شهر شوشتره برم.  

 

      ماه (رجب)، ماه من ، بنده، بنده من              

   و رحمت ، رحمت من است ؛

رجب هنگامه راز و نیاز است

برای عاشقان فصل نماز است

رجب درگاه غفران الهی

برای بندگانش باز باز است

شلک های محدثه

پنج شنبه ٤ خرداد مصادف با اولین شب جمعه 

       ماه رجب یعنی لیلةالرغائب (شب آرزو ها) بود .  

 

 4dy2wo8f2ctmqf8f4eiy اس ام اس ماه رجب و شب آرزوها لیله الرغائب

از پيامبر اكرم(ص) روايت شده است كه فرمودند:


از اولين شب جمعه در ماه رجب غافل نشويد؛ زيرا شبي است                  

كه فرشتگان آن را «ليله الرغائب» مي نامند. اين نامگذاري به                    

اين جهت است كه هنگامي كه مقداري از شب گذشت، هيچ              

 فرشته اي در آسمان ها و زمين نمي ماند مگر اين كه در كعبه                   

و اطراف آن جمع مي شوند. آن گاه خداوند مي فرمايد: اي               

فرشتگانم! هرچه مي خواهيد از من درخواست كنيد. فرشتگان               

عرض مي كنند: حاجت ما اين است كه از روزه داران رجب درگذري.

خداوند مي فرمايد: اين كار را انجام دادم. عارف كامل، ملكي درباره

اعمال اين شب مي نويسد: بهتر است كسي كه اين حديث

را مي شنود، در اين شب، زياد بر فرشتگان صلوات فرستاده تا

تكليفي را كه آيه تحيت (سوره نساء آيه 68) براي صلوات فرستادن

به عهده ما گذاشته به اندازه توانايي انجام داده باشد.                              

وي آنگاه به نقل از رسول خدا(ص) نمازي را كه در بالا شرح                       

 آن گذشت نقل مي كند:

بدانکه شب جمعه اوّل ماه رجب را ليلة الرَّغائب مي‌گويند و از

براي آن عملي از حضرت رسول صَلَّي اللَّهِ عَلِيهِ وَ اله وارد شده

 با فضيلت بسيار که سيّد در اقبال و علاّمه در اجازه بني زهره

نقل کرده‌اند از جمله فضيلت او آنکه گناهان بسيار بسبب او

 آمرزيده شود و آنکه هر که اين نماز را بگذارد چون شب اوّل

قبر او شود، حقّ تعالي بفرستد ثواب اين نماز را بسوي او

به نيکوتر صورتي با روي گشاده و درخشان و زبان فصيح

 پس با وي گويد اي حبيب من! بشارت باد تو را که نجات يافتي

 از هر شدّت و سختي گويد تو کيستي؟ بخدا سوگند که من

 روئي بهتر از روي تو نديدم و کلامي شيرين‌تر از کلام تو

نشنيده‌ام و بوئي بهتر از بوي تو نبوئيدم.

 


گويد من ثواب آن نمازم که در فلان شب از فلان ماه از فلان

سال بجا آوردي؛ امشب بنزد تو آمدم تا حقّ تو را ادا کنم و

مونس تنهائي تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور

 دميده شود من سايه بر سر تو خواهم افکند در عرصه قيامت

 پس خوشحال باش که خير هرگز از تو معدوم نخواهد شد.

وکيفيت آن چنان است که روز پنجشنبه اوّل آن ماه را روزه

 ميداري چون شب جمعه داخل شود ما بين نماز مغرب

و عشاء دوازده رکعت نماز مي‌گذاري هر دو رکعت به يک

سلام و در هر رکعت از آن يک مرتبه حمد و سه مرتبه

اِنّا اَنْزَلْناهُ و دوازده مرتبه قُلْ هُوَ اللّهُ اَحَدٌ مي‌خواني و

چون فارغ شدي از نماز هفتاد مرتبه مي‌گوئي

« اَللّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ النَّبِيِّ الاُْمِّيِّ وَعَلي آلِهِ»

پس به سجده مي روي و هفتاد مرتبه

مي‌گوئي:« سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَالرُّوحِ»

پس سر ازسجده برمي‌داري وهفتاد مرتبه مي‌گوئي

«رَبِّ اغْفِرْ وَارْحَمْ وَتَجاوَزْ عَمّا تَعْلَمُ اِنَّکَ اَنْتَ الْعَلِيُّ الاَعْظَمُ»

پس باز به سجده مي‌روي و هفتاد مرتبه

 مي‌گوئي: « سُبُّوحٌ قُدّوُسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَالرُّوحِ» پس

 حاجت خود را مي‌طلبي که انشاءالله برآورده خواهد شد.

 

شعر برای شب آرزوها لیله الرغائب

الهی نام تو ما را جواز،
مهر تو ما را جهاز،
شناخت تو ما را امان،
لطف تو ما را عیان.

الهی ضعیفان را پناهی.
قاصدان را بر سر راهی.
مومنان را گواهی.
چه عزیز است آن کس که تو خواهی.

الهی ای خالق بی مدد و ای واحد بی عدد،
ای اول بی هدایت و ای آخر بی نهایت.
ای ظاهر بی صورت و ای باطن بی سیرت،
ای حی بی ذلت و ای معطی بی فطرت و ای بخشنده بی منت،
ای داننده رازها،
ای شنونده آوازها،
ای بیننده نمازها،
ای شناسنده نامها ،
ای رساننده گامها،
ای مبر از عوایق،
ای مطلع بر حقایق،
ای مهربان بر خلایق،
عذرهای ما بپذیر که تو غنی و ما فقیر
و بر عیب های ما مگیر که تو قوی و ما حقیر،
از بنده خطا آید و ذلت و از تو عطا آید و رحمت.

 

لیلة الرغائب شب آرزوها شبی که آسمانش

 پر از برق ستارگان است و آن شب هر دعایی

 ستاره ای خواهد شد و در پهنه ی آسمان

خواهد نشست بیا ستاره های هم را نظاره

کنیم و بر هر کدام آمین بگوییم .

عزیز مامان، من و عزیز جون در این شب نورانی نماز

 خواندیم و برای سلامتی تو - آجی نیلوفر - بابایی و

خاله اینا دعا کردیم تا خوشبخت بشین و هیچ وقت

غمی به دل نداشته باشین .

 

 

امروز 2نفر آدرس و شماره تلفنت رو ازم

خواستن منم بهشون دادم 

یکیشون خوشبختی و اون یکی سعادت 

که بعد از متولد شدنت میان سراغت

شلک های محدثه

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

نایسل
10 خرداد 91 17:55
من با افتخار لینکت کردم خوشگلم


مرسی عزیزم
نایسل
10 خرداد 91 23:39


فدات شم...
نایسل
11 خرداد 91 0:00
قلبونت گلم


ممنون که به ما سر زدی