نفس مامان محمد منصورنفس مامان محمد منصور، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 23 روز سن داره

تقدیم به دومین ستاره درخشان زندگی ما

اولین ماه بارداری

1391/3/3 16:29
4,538 بازدید
اشتراک گذاری

یه روز صبح وقتی از خواب بیدار شدم بابایی گفت: که دیگه امروز بیا بریم آزمایش بده، منم قبول کردم که

بریم, وقتی که این شور وشوق بابایی را می دیدم از خدا خواستم که تو رو تو دلم گذاشته باشه...  

چهار روز پیش عروسی منصوره(دختر عمه مامانی) بود و بی اطلاع از وجود تو کلی فعالیت داشتم.

بالاخره در تاریخ ٢٨/٨/٩٠ آزمایش گرفته شد و مسئول آزمایشگاه گفت ١٥ دقیقه جواب آماده است،

شکلکهای جالب و متنوع آروین

بعد از ١٥ دقیقه رفتیم و جواب آزمایش رو گرفتیم.

واااااای اگه گفتی چه اتفاقی افتاده بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 شکلکهای جالب و متنوع آروین

بله خدا دعای ما رو قبول کرده بود و تو نازنیین رو تو دلم گذاشته بود، من با که از شدت شوق اشک تو

چشام جمع شده بود از آزمایشگاه بیرون اومدم.

بابایی که پیش ماشین منتظرم بود وقتی منو دید پرسید که جواب چی شد؟

اول خواستم اذیتش کنم و بگم که منفی بود ولی د لم نیومد که ناراحتش کنم و با خوشحالی فریاد زدمممممممممممممممم

جوااااااااااااااب مثبتههههههههههههههههه و اون هی میگفت راستشو بگو بارداری یا میخوای شوخی کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بهش گفتم: راستشو گفتم و بابایی خیلی خوشحال شد مثل اینکه تمام دنیا رو بش داده بودن..........

بعد به من تبریک گفت و من گفتم که مسئول آزمایشگاه گفته ٢ هفته دیگه آزمایشو باید تکرار کنی تا

دقیقا معلوم شه آخه یه کم درصدش پایین بود

بابایی گفت: که من مطمئنم خدا یه نی نی نازی به ما هدیه داده        شکلکهای جالب و متنوع آروین        ولی باز اونو تکرار کن.

بعد بابایی من رو خونه آورد و گفت: تو باید از امروز حسابی استراحت کنی و خودش رفت تا آجی  نیلوفر

رو از مدرسه بیاره خونه.

 

ظهر که اومدن خونه یه دسته گل و یه جعبه شیرینی و یه ربع سکه هدیه گرفته بود و گفت:

اینا رو برای تو گرفتم و آجی نیلوفر اونا رو به من داد و تبریک گفت.

شکلکهای جالب آروین

 

یه هفته بعد بابایی اصرار کرد که برم آزمایشگاه و آزمایش رو تکرار کنم (با اینکه مسئول آزمایشگاه گفته

بود ٢ هفته دیگه) آخه دوست داشت هرچی زودتر از وجود تو مطمئن شه.

در تاریخ٢/٩/٩٠ ساعت ١٢:٢٠ ظهر بعد از نیم ساعت جواب آزمایشو گرفتیم و بابایی گفت: دیدی گفتم

 خدا به ما یه نی نی هدیه داده! 

من هم به اون تبریک گفتم که دوباره داشت بابا میشد

 

 Happy Friday scraps, graphics, comments

 

 

 

 

هفته ٣ بارداری

کودک شما چگونه تغییر می کند؟

در اين هفته اتفاقات زيادي در رحم شما در حال رخ دادن است. كوچولوي شما فعلا فقط يك توده متشكل از صدها سلول است كه بطور ديوانه واري در حال تكثير مي باشند. اين توده سلولي به اندازه 0.1 ميليمتر شبيه سر سوزن است و اگر درون شما قرار نداشت، مي شد با چشم غير مسلح هم آن را ديد و اصلا به يك جنين يا كودك شباهت ندارد. توده سلولي شما در اين زمان بلاستوسيت نام دارد و در حال جايگزيني در ديواره رحم نيز هست، جايي كه بعدها جفت به آن مي چسبد و محل اتصال جفت و رحم و تبادلات جنين و مادر خواهد بود. قسمتي از توده سلولي بلاستوسيت هم تبديل به جفت خواهد شد و شروع به ترشح هورمون بارداري يا hCG مي كند. ماده اي كه به تخمدانهاي شما فرمان مي دهد تا تخمك جديدي آزاد نكنند و همچنين موجب تحريك افزايش ترشح هورمونهاي استروژن و پروژسترون مي شود تا از ريزش و خونريزي جداره رحم جلوگيري كند. اين هورمون همان ماده اي است كه تست بارداري شما را نيز مثبت مي كند. در پايان اين هفته شما مي توانيد با استفاده از يكي از انواع تستهاي حاملگي خانگي اين موضوع را چك كنيد. اگر جواب آزمايش شما منفي شد مي توانيد 2 تا 3 روز بعد يك بار ديگر آزمايش را تكرار كنيد.
بعلاوه مايع آمنيوتيك نيز شروع به جمع شدن در اطراف توده سلولي مي كند و حفره پر از مايعي را بوجود مي آورد كه بعدها كيسه آب خواهد بود. اين مايع مانند بالشتكي در طول هفته ها و ماههاي آينده در اطراف جنين قرار گرفته و از وي محافظت مي كند. در اين زمان بلاستوسيت شما اكسيژن و مواد غذايي مورد نياز خود را از طريق سيستم گردش خوني ابتدايي بدست مي آورد كه بصورت تونلهاي ميكروسكوپي وي را به عروق خوني ديواره رحم شما مرتبط مي كند و از همين راه نيز مواد زايد را دفع مي كند، چرا كه ساختمان جفت هنوز توانايي انجام تبادلات را پيدا نكرده و تكميل ساختمان آن تا پايان هفته آينده طول مي كشد.

شما چگونه تغییر می کنید؟

در يك لحظه، اتفاق خارق العاده اي درون شما رخ داده است. يك اسپرم ديواره خارجي تخمك را شكافته و به دورن آن راه يافته، آنرا بارور كرده است! چند روز بعد از لقاح، تخم بارور شده شروع به لانه گزيني در جداره داخل رحم كرده و به رشد خود ادامه مي دهد. يك انسان در حال پديد آمدن است. شما احتمالا هنوز نمي دانيد يا اينكه مطمئن نيستيد كه باردار شده ايد. تعداد كمي از زنان از باردار شدن خود باخبرند. به ياد داشته باشيد كه هنوز تاخير در قاعدگي نداشته ايد. ممكن است در انتهاي اين هفته لكه بيني مختصري داشته باشيد. بعضي از خانمها فكر مي كنند كه شايد پريود شده اند، در بعضي هم خونريزي بسيار مختصر است كه شايد متوجه آن نشوند و در گروه اندكي نيز اصلا اتفاق نمي افتد. به هر حال اين فقط چند لكه مختصر است كه "لكه بيني لانه گزيني" نام دارد و ناشي از فرورفتن تخم بارور شده در ديواره پرخون داخل رحم است، جايي كه اگر لقاح اتفاق نمي افتاد فرو ريخته و خونريزي قاعدگي را در شما موجب مي شد. اين روند احتمالا از هفته پيش آغاز شده يعني حدود 6 روز بعد از باروري تخمك، اما واقعا نمي توان در مورد زمان دقيق آن خيلي هم مطمئن بود.

فعالیت های این هفته

يك تست حاملگي خانگي از داروخانه تهيه كنيد. ممكن است بعضي از آنها چند عدد در يك جعبه داشته باشند و اگر بار اول مثبت نشد مي توانيد در نوبت بعد هم از آن استفاده كنيد. بيشتر اين تستها در هفته اي كه موعد قاعدگي است (يعني دو هفته بعد از تخمك گذاري) بارداري را نشان مي دهند. براي گرفتن جواب بهتر از ادرار صبحگاهي استفاده كنيد

کودک شما چگونه تغییر می کند؟

اين هفته آغاز دوره روياني در جنين است. از حالا تا ده هفته ديگر تقريبا تمام دستگاههاي بدن جنين شما تكامل يافته و شروع به فعاليت مي كند. بنابراين در اين مدت نسبت به عوامل زيان آور بسيار آسيب پذير است.
در حال حاضر جنين شما از دو لايه خارجي (اپي بلاست) و داخلي (هايپوبلاست) تشكيل شده كه بعدها اعضا و دستگاههاي بدن جنين را مي سازند. جفت ابتدايي نيز از دو لايه تشكيل شده كه در حال حفر كردن تونلهاي بسيار ظريف و ايجاد فضاهايي در ديواره رحم شما هستند تا در آينده اكسيژن و كليه مواد غذايي لازم را براي جنين تامين كرده و مواد زائد را دفع كنند، تقريبا در اواخر اين هفته اين سيستم شروع به كار خواهد كرد. همچنين گبولهاي قرمز نيز در حال ساخته شدن هستند تا بتوانند اكسيژن را به تمام بدن كوچك جنين برسانند. در ضمن كيسه آب كه حاوي مايع آمنيوتيك است جنين را در بر گرفته و وي را از آسيبهاي احتمالي در دوران بارداري محافظت خواهد كرد.

هفته ٤ بارداری

شما چگونه تغییر می کنید؟

در اين هفته ديگر با استفاده از يك تست حاملگي خانگي مي توانيد مطئمئن شويد كه آيا باردار هستيد يا خير؟.
اگر تست شما مثبت باشد خيلي خوب است كه با پزشك خود تماس بگيريد يا اگر تاكنون انتخابي نداشتيد فردي را برگزينيد و يك قرار ملاقات براي اولين جلسه مراقبتهاي بارداري با وي بگذاريد. ممكن است به دلايل مختلف يا طبق نظر پزشك اولين قرار شما تا چند هفته ديگر به تعويق بيافتد. نگران نشويد و در اين مدت تا حد امكان دارويي مصرف نكنيد. اگر تاكنون مصرف ويتامينهاي مخصوص دوران بارداري را شروع نكرده ايد حتما اسيد فوليك را روزانه ميل كنيد چرا كه چند هفته آينده دوران بحراني تكامل جنين شما خواهد بود. جفت ابتدايي اكنون مي تواند آنچه را كه در خون شما وجود دارد به بدن جنين برساند و از اين نظر داروها، خوراكيها و هر آنچه را كه با آن در تماس هستيد، با اهميت مي سازد.
اگر تست بارداري شما منفي شد، مي توانيد در چند روز آينده يك بار ديگر آزمايش را تكرار كنيد. در بعضي از خانمهاي باردار هنوز مقدار كافي هورمون بارداري ساخته نشده تا در آزمايش براحتي تشخيص داده شود. اگر هم در اين چند روز قاعدگي در شما اتفاق افتاد مي توانيد در ماه آينده دوباره براي بارداري اقدام كنيد. اما اگر تاكنون يك سال يا بيشتر (و اگر بالاي 35 سال سن داريد، 6 ماه) است كه براي باردار شدن تلاش مي كنيد، بهتر است با پزشك خود مشورت كنيد تا بررسي هاي لازم را جهت تشخيص احتمالي و علت ناباروري در شما و همسرتان انجام دهد. ممكن است نتايج اين بررسي ها خوشايند نباشد ولي واقعيت اين است كه اگر براي شما تشخيص ناباروري وجود داشته باشد آگاهي از آن و اقداماتي براي درمان سريعتر بهتر از تاخير بيمورد خواهد بود.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان امیر مهدی
3 خرداد 91 3:17
نی نی جون ببین چقدر بابایی دوست داره بخاط تو سکه واسه مامانی خریده دستش درد نکنه مامانی خوش بحالت ما که شوشو از این کارها نکرد هیییییییییی